Marketing mix to połączenie różnych narzędzi i technik marketingowych używanych do promowania i sprzedaży produktu. Innymi słowy, jest to zestaw różnych działań promocyjnych, które są wykorzystywane przez firmę do prezentowania swojej oferty grupie docelowych odbiorców. W świecie, gdzie popularność zakupów online stale rośnie, konieczne jest dostosowywanie sklepów internetowych do wymagań konsumentów. Umożliwia to zaawansowana platforma SOTE, dzięki której marketing mix w pełni realizuje swoje zadanie. Co warto o niej wiedzieć? Czytaj dalej!
Wstęp do SOTESHOP
SOTESHOP to płatna platforma obsługująca sklepy internetowe, która opiera swój system CMS na modelu SaaS i działaniach w kodzie źródłowym strony. Jest to model polecany przede wszystkim małym oraz średnim firmom, które dopiero wchodzą na rynek. SOTE to przyjazne dla administratorów oraz samych użytkowników miejsce oferujące szereg intuicyjnych rozwiązań, jednak niepozwalające na poszerzenie swojej działalności.
Check lista pozycjonera dla SOTE
Zadanie 1: Ocena stanu witryny
Audyt to podstawa określenia priorytetów zadań pod kątem optymalizacji. Wykaże on, jakie są mocne i słabe strony naszej witryny, a tym samym pozwoli stworzyć listę zadań do zrobienia, które będą mieć wpływ na widoczność w sieci.
Zadanie 2: Słowa kluczowe
Nadrzędną rolę odgrywają frazy i hasła kluczowe wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Pozycjonując sklep internetowy, należy odpowiednio dobrać słowa kluczowe pod kątem branży oraz konkurencji.
Zadanie 3: Treść
Kolejnym elementem jest content powiązany z wcześniej ustalonymi słowami kluczowymi. Pamiętaj, że wszystko, co publikujesz, musi cechować się oryginalnością oraz przejrzystością komunikatów.
Zadanie 4: Przyjazny układ
Platforma SOTE oferuje przyjazne dostosowanie interfejsu strony do potrzeb użytkownika i administratora. Wykorzystaj możliwości menu okruszkowego, opisy kategorii oraz dodatkowe filtrowanie produktów, aby wpływać na UX.
Zadanie 5: Linki zewnętrzne
Dodatkowym wsparciem jest połączenie witryny z możliwościami mediów społecznościowych. Poprawi to widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, wpłynie na liczbę i jakość linków przychodzących oraz stworzy dodatkowe możliwości bieżącej komunikacji z klientami.
Marketing mix – przede wszystkim cierpliwość!
Marketing mix obejmuje wiele elementów. Mowa tu na przykład o produkcie, cenie czy promocji. W ramach tej strategii warto więc zadbać o szereg obszarów związanych ze sprzedażą w sieci. Dokładna optymalizacja sklepu internetowego za pośrednictwem SOTE to jeden z najlepszych sposobów na maksymalne wykorzystanie potencjału marki i zbudowanie bazy lojalnych klientów. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i spraw, że marketing mix stanie się kluczem do sukcesu Twojej firmy!